ضرورت ایجاد کمیسیون انرژی در اتاق تعاون استان تهران

با توجه به اهمیت انرژی, مطابق ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان «کلیه صنایع که میزان برق مصرفی آنها بیش از یک مگاوات می باشند موظفند سالانه یک درصد از برق مصرفی و ظرف پنج سال پنج درصد از برق مصرفی خود را از انرژی های تجدید پذیر تأمین نمایند که در صورت عدم اجرای این قانون معادل درصد مذکور، قیمت برق را با نرخ برق انرژی های تجدید پذیر که توسط ساتبا اعلام می گردد محاسبه می گردد. » لذا پیرو جلسات تخصصی مقرر گردید کمیسیون انرژی در اتاق تعاون استان تهران تشکیل و با محوریت و ساختار تعاون و هم افزایی کلیه واحد های تولیدی دعوت به حضور همکاری متقابل در راستای اجرای ماده 16 اقدامات لازم اعمال گردد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، سید محمد جواد موسوی ، رییس کمیسیون انرژی اتاق تعاون استان تهران ، به نقش کلیدی انرژی در کشور اشاره کرد و گفت : مبحث انرژی, موتور محرکه کشورها در بخش های صنعت و خانوار و در همه حوزه ها شده‌ است و این در حالی است که انرژی در سال های اخیر نقش کلیدی داشته است.

وی تاکید کرد: تا قبل از این مهم, تمرکز بشر به روی انرژی های فسیلی مثل نفت, گاز  بود که این نوع انرژی دارای محدودیت ها و  آلودگی های زیست محیطی به واسطه ذات منابع فسیلی  بود لذا سال های اخیر مبحث توجه جدی به استفاده از  انرژی پاک و تجدید پذیر اعم از انرژی خورشیدی, بادی, زیست توده,زمین گرمایی,برق آبی کوچک و موارد دیگر  شده است.

وی ادامه داد: نقطه اتکا کشورها در مبحث انرژی از سمت استفاده از انرژی های فسیلی به سمت و سوی انرژی های تجدید پذیر  انتقال پیدا کرده است.

موسوی تصریح کرد: طبق آمار در سال ۲۰۲۲ , توسعه نیروگاه های دنیا از  از محل انرژی های تجدید پذیر ۸۴ درصد بوده است که روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: بیشتر کشورها به منظور توسعه انرژی های پاک هر روزه در حال بررسی و قوی تر کردن این موضوع هستند تا اقدامات اساسی در رابطه با محیط زیست صورت گیرد.

وی به جدی تر شدن انرژی های تجدید پذیر در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در کشور ما و به خصوص در دولت سیزدهم قوانین و مقررات خیلی خوبی در سال های اخیر  در رابطه با توسعه انرژی های تجدید پذیر تدوین شده است.

کمیسیون انرژی در اتاق تعاون تهران گفت: خوشبختانه در زمینه مبحث توسعه انرژی های تجدید پذیر مجلس و دولت سیاست های خوبی را در دو ساله اخیر دنبال کردند.

موسوی تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود با توجه به اهمیت انرژی, کمیسیون انرژی در اتاق تعاون تهران تشکیل شود تا برنامه ریزی های آن در اتاق بازرگانی  و اتاق تعاون تهران به شکل دقیق تری پیش رود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =

اسکرول به بالا