رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون استان تهران: رابطه تنگاتنگی بین امنیت کشور و حوزه کشاورزی است/ کمیسیون های تخصصی به نظام حاکمیتی متصل و ارائه راهکار میدهند

 

کمیسیون های تخصصی نقطه اتصال بخش خصوصی و تعاون به بخش‌های حاکمیت اعم از بخش قانونگذاری و بخش های اجرایی و بخش های نظارتی که مشکلات این حوزه را با هم اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب مرتفع می نماید و راهکارهای مناسب را هم پیشنهاد میدهد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، سیدحسین علوی دهکردی به اهمیت حوزه کشاورزی و ارتباط آن با امنیت کشور اشاره کرد و گفت: در اهمیت حوزه کشاورزی همین بس که امنیت غذایی سنگ بنای امنیت یک جامعه و کشور است و در واقع عنصر اصلی سلامت فکری و روانی و جسمی آن جامعه به حساب می آید.

وی ادامه داد: تامین امنیت غذایی از منابع داخلی در افزایش وجه بین المللی نظام سیاسی هر کشوری و گسترش اقتدارش و مشروعیت بسیار موثر خواهد بود.

عضو هیئت مدیره تعاونی کشاورزان خرد تصریح کرد: امنیت غذایی در بخش کشاورزی با امنیت ملی ,نظامی و امنیت اقتصادی و پیشرفت توسعه بی ارتباط نیست و با هم تنیده شده است به خصوص محصولات راهبری مثل گندم وسایر حبوبات و تولیدات دامی که بسیار مهم است.

علوی دهکردی افزود: امنیت غذایی آنقدر مهم است که نسل های بعدی ما می بایست نسلی مقتدر و باهوش از نظر جسمی و فکری و تربیت یافته این خصوصیات باشند و این منوط به علمی بودن و پایدار بودن تولید در بخش کشاورزی است.

مدیر عامل و عضو هیت مدیره تعاونی توسعه اقتصاد کشاورزی تاک به اهمیت کمیسیون های تخصصی در اتاق تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت خاص و فوق العاده بخش کشاورزی در امنیت کشور و با توجه به اهمیت تعاونی ها که بخش مهمی از اقتصاد کشور بر اساس قانون اساسی تشکیل شده اند به این نقطه نظر رسیدیم که کمیسیون کشاورزی در اتاق تعاون تهران تشکیل تا بازوی قدرتمندی برای کشور باشد.

در راستای این اهمیت ضرورت کمیسیون ها اظهار گردید: کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق تعاون یک واسطه خوبی برای تولید کننده که همان کشاورز یا تعاونی های کشاورزی روستایی هستند و بخش های مختلف دولت اعم از بخش های قانونگذاری و بخش های اجرایی و بخش های نظارتی که مشکلات این حوزه را مرتفع و راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهد می باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

اسکرول به بالا