به مناسبت هفته پژوهش :اولین رویداد تخصصی فناوری های نوین با ایجاد ارزش افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی

اولین رویداد تخصصی فناوری های نوین با ایجاد ارزش افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی ۲۱ آذرماه امسال از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، مهدی افشاری توسل همزمان با هفته پژوهش و اهمیت کشاورزی پایدار در امنیت غذایی کشور بیان کرد: اولین رویداد تخصصی فناوری های نوین با ایجاد ارزش افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی ۲۱ آذرماه امسال از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می شود.

افشاری ادامه داد: بر اساس اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدارکشاورزی روستایی که یکی از ارکان مهم امنیت غذایی کشورمان است. از صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت ها  و موسسات دانش بنیان،سرمایه گذاران، مراکز ارایه دهنده خدمات تجاری سازی و مشاوره کسب و کار، سازمان ها و نهاد های حمایتی در سراسر کشور، مشاغل خانگی تعاونی ها, کارآفرینان و پژوهشگران، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاها برای حضور در این همایش دعوت به عمل می آوریم.

مدیرعامل شتاب دهنده گلانه مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تهران به اهداف این رویداد بزرگ اشاره کرد و گفت: ساماندهی کارگران فصلی در مشاغل خانگی, فرصت ها و چالش ها در کارآفرینی دانش بنیان ها, مدیریت ایمنی و ارزیابی ریسک در کشاورزی, فناوری های کلیدی در داده کاوی و هوش مصنوعی و بومی سازی دانش فنی از جمله اهداف این همایش به حساب می آید.

مدیریت مجموعه پرمون طب ایرانیان با برند گلانه اظهار داشت ; وزارت جهاد کشاورزی, سازمان بسیج مهندسین ومنابع طبیعی, کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی,  سازمان بسیج اساتید دانشگاهها ,کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان تهران و البرز، ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون،کار و رفا اجتماعی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، ومدیریت مجموعه شرکت کاله و دیگر اساتید از جمله همراهان این رویداد تخصصی هستند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را :آشنایی و هدایت کارآفرینان، به ویژه سرمایه گذران جدید به سمت حوزه های کمتر دیده شده و با پتانسیل بالای سرمایه گذاری و سودهی اقتصادی در کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد این است در کشور ما عمده محصولات کشاورزی به دلیل عدم آگاهی یا نبود آموزش های مناسب و نبود ناظران کیفی کشاورزی، عدم کنترل صحیح مراحل کاشت، داشت، برداشت ،کسب علوم و دانش مدیریت مزارع کشاورزی در سیستم های متولی و بالاخص کشاورزان، نبود استانداردهای مناسب جهت نگهداری محصولات کشاورزی، تبدیل و توزیع نامناسب وعدم آگاهی کشاورزان از بازارهای کلان، نبود قوانین و مقررات حمایتی، موجب ضایع شدن محصولات و در نهایت وابستگی شدید کشاورزان به واسطه ها و دلالان شده استتا نتوانند نیازهای مالی خود را در دیگر فصول بیکاری تامین نمایند.این در حالی است که 70 درصد از پسماندها و ضایعات کشاورزی کشور ارگانیک و حیاتی است. و می تواند به خاک یا محصول فرآوری شده در بخش صنعت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ما می توانیم با ایجاد بستر مناسب برای پیاده سازی ایده تا محصول و نهایتا تجاری سازی نتایج تحقیقات، تولید دانش فنی و بومی سازی فرآوری های نوین در صنایع تبدیلی بر پایه گیاهان دارویی،غذایی، آرایشی و بهداشتی. با تولید محصولات دانش بنیان، مدیریت ضایعات کشاورزی، مدیربت واحدهای کشاورزی، صادرات محصولات به بازارهای جهانی، احیا و حفاظت از محیط زیست، تولید افزودنی و رنگ های مجاز خوراکی و دارویی، انواع کودهای زیستی بر پایه میکروارگانیسم ها، افت کش وسموم ارگانیک، تامین زنجیره تولید وحمایت از کارگران فصلی درکشاورزی وایجاد پلتفرم و نرم افزارهای خرید و فروش انلاین بر پایه فناوری های کلیدی داده کاوی و هوش مصنوعی، انجام کشت های قراردادی و ترکیبی درتوسعه الگوی کشت، آموزش فنی و حرفه ای ازمرحله کاشت، داشت و برداشت تا محصول نهایی، نقش موثری در ورود فناوری یا محصولات دانش محوردرحقظ امنیت غذایی وعرصه تولید درتعالی اقتصاد ایران جانمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

اسکرول به بالا