حمید قاسمی امیر نائب رئیس و معاون اقتصادی و امور بین‌الملل اتاق تعاون استان تهران گفت : آغاز همکاری مشترک پارلمانهای سه گانه غیردولتی تهران از مهمترین و ماندگارترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ بوده است

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اتاق‌ بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ، اتاق اصناف و اتاق تعاون تهران به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات و اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ یاد کرد و افزود: هم اکنون در حال پیگیری و اجرای بندهای توافقنامه در راستای ایجاد دبیرخانه همکاری مشترک،تحت نظارت و هدایت هیات رئیسه شورای همکاری مشترک فیمابین با هدف همدلی ،همزبانی،همگامی و هماهنگی و….در بیان مواضع مشترک هستیم.

نائب رئیس و معاون اقتصادی و امور بین‌الملل اتاق تعاون استان تهران گفت: طی شش ماه گذشته، ۶۰۰ تن اقلام و ارزاق عمومی تنظیم بازاری از طریق اتاق تعاون بین تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری و محلی تهران توزیع شده است.

حمید قاسمی امیر اظهار کرد: در قالب توسعه همکاری و تعامل بین اتاق تعاون و ادارات کل عضو تنظیم بازار استان تهران،توانسته‌ایم با حمایت استانداری جایگاه خوبی در تنظیم بازار به عنوان یکی از اعضای فعال ستاد تنظیم پیدا کنیم.

نائب رئیس اتاق تعاون استان تهران، حضور در کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های اقتصادی از قبیل شورای معادن، تنظیم بازار، ماده ۴۲ استاندارد، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کمیسیون توسعه تجارت و صادرات،هیئتهای حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی شرکتها و اتحادیه های تعاونی، کمیسیون نظارت اصناف، و… را از دیگر فعالیت‌های انجام شده این اتاق بیان، و اظهار کرد: ضمن برقراری سهمیه کالای پروتئینی و ارزاق عمومی برای تعاونیهای کارمندی ،کارگری ، فرهنگیان، لشگری و مصرف محلی از طریق ستاد تنظیم بازار، برای حضور بخش تعاون در نمایشگاههای فصلی نیز از طریق کمیته اموربرگزاری نمایشگاههای وزارت صمت اقدامات مفید و مؤثری انجام دادیم .
قاسمی امیر با تاکید بر اینکه اطلاعات و آمار مبنای اصلی برای برنامه ریزی است، گفت: متاسفانه آمار صحیحی از تعاونی ها در بخش تعاون استان تهران وجود ندارد و از این رو تهیه و پالایش بخش تعاون از جمله برنامه های اتاق تعاون استان در سال ۱۴۰۳ با جلب همکاری وزارت تعاون خواهد بود.
وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم با یکی از شرکت‌های معتمد سازمان مالیاتی از جمله برنامه‌های اتاق تعاون تهران است تا شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های این استان بدون نیاز به حضور در سازمان مالیاتی بتوانند از خدمات رایگان مشاوره و صدور اظهارنامه و رسیدگی و … بهره‌مند شوند.
وی توسعه صادرات تعاونی‌ها را از جمله برنامه‌های سال آینده اتاق تعاون تهران بیان و اظهار کرد: با شناسایی و دسته‌بندی تولیدکننده‌های صادرات محور بخش تعاون استان تهران تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع و تقویت آن واحدها زمینه صادرات محصولات تولیدی آنها را فراهم کنیم.
قاسمی امیر تصریح کرد: برخی تعاونی‌ها تولیدات خوب و استانداردی دارند که متاسفانه محصولاتشان را از طریق سایر صادرکننده از بخش‌خصوصی یا تعاونی صادر می‌کنند و ما به دنبال آن هستیم تا خود تعاونی‌های تولید کننده یا از بخش تعاون بتوانند محصولات تولیدی تعاونیها را صادر کنند تا موجب افزایش سهم بخش تعاون تا هدف کمی ۲۵٪ ابلاغی رهبری نظام محقق گردد.
نائب رئیس اتاق تعاون استان تهران، تقویت موضوع اخذ و دارا بودن گواهینامه‌های استاندارد تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های این اتاق بیان و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها باید به سمت استاندارد کردن تولیدات و خدمات خود حرکت کنند که تا کنون این امر مهم مغفول مانده است.
قاسمی امیر، هماهنگی بین اعضای هیات مدیره و تعاونی‌ها را عامل موفقیت آنها بیان کرد و افزود: در صورتی که عنصر مهم «هماهنگی، تعامل و تعاون » بین اعضا و مدیران تعاونی‌ها و اتحادیه ها بیشتر شود شاهد آرامش و خروجی بهتر کار آنها خواهیم بود.
وی تقویت بعد اقتصادی و افزایش بهره وری و بازدهی در تعاونی‌ها را از جمله اهداف و برنامه های اتاق تعاون بیان کرد و گفت: این اتاق تلاش می کند تا با رفع موانع تولید و فعالیت های اقتصادی و تسهیل کسب و کار زمینه افزایش درآمد اعضای تعاونیهای تولیدی و توزیعی و سرعت بخشی به پروژه ها را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =

اسکرول به بالا