عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون تهران عنوان کرد: ارائه هفت خدمت گوناگون در اتاق تعاون استان تهران

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون تهران عنوان کرد از ارائه هفت خدمت مختلف در در مجموعه اتاق تعاون استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ،خاطره استاد رضایی ،معاونت امور تعاون واتحادیه های اتاق تعاون استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموعه اتاق تعاون استان تهران، ۷ خدمت مختلف ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: مشاوره و هدایت مراجعین و همچنین متقاضیانی که به‌عنوان تعاونگر و کسانی که تقاضای تشکیل تعاونی را دارند، از جمله این خدمات خواهد بود.

وی افزود: سعی می‌کنیم در این بخش به مراجعه کنندگان مشاوره‌های تخصصی ارائه شود و به نوعی، میز خدمات سیستم اتاق تعاون تهران را هم هدایت خواهیم کرد.

وی در خصوص امور ثبتی در این اتاق نیز، گفت: حوزه امور ثبت شرکت‌ها و اتحادیه‌ها در اتاق تعاون تهران، به‌عنوان یکی دیگر از خدمات معاونت اتاق تعاون تعریف شده است که ما امسال با افزایش عملکرد در این حوزه نیز روبرو بودیم.

معاونت امور اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران در ادامه گفت: بعد از گذشت زمان زیادی از توقف امور ثبتی در این اتاق، امور برونسپاری می‌شد و خوشبختانه اکنون به درآمدی معین رسیده است.

استاد رضایی در خصوص کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون استان تهران نیز، افزود: با توجه به اهمیت و اولویت حوزه خدمات دسته‌بندی شده و تخصصی، به تشکیل و فعال‌سازی کمیسیون‌های تخصصی پرداختیم و تا به الان کمیسیون‌های هشتگانه‌ای از جمله بانوان و امور اشتغال خانواده نیز فعال شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون تهران، گفت: جلسات مختلفی در این کمیسیون‌ها برگزار شده و کمیسیون‌های تولید، صادرات و پژوهش و آموزش که عملاً واحد آموزش اتاق را هم پشتیبانی می‌کنند، سه حوزه‌ای هستند که برنامه‌های معینی نیز برای سال 1403 در پیش دارند.

 وی یادآور شد: در بحث آموزش اتاق نیز تلاش خوبی جهت ساماندهی و ارتقاء وضعیت فنی دانش پرسنل صورت گیرد که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به آماده‌سازی بسته‌های مختلف آموزشی گروه‌های مختلف جامعه هدف تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نام برد.

وی با اشاره به تعاملی خوبی که بین مجموعه‌های تخصصی پورتال فنی حرفه‌ای اتاق و همچنین تعامل با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران صورت گرفت، افزود: توافقات خوبی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی انجام شد و برای ارتقاء وضعیت مدیران حوزه تعاون، برنامه‌ریزی‌های خوبی خواهیم کرد.

معاونت امور اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران، اظهار داشت: فعال‌سازی سرفصل و رشته تعاون در حوزه فنی حرفه‌ای  و همچنین در صدد انجام مذاکرات برای فعال‌سازی جامعه کاربردی تعاون استان تهران نیز خواهیم بود.

وی در ادامه یادآور شد: خدمت بعدی اتاق، در حوزه تعاملات و ارتباط سازی بدنه یعنی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها وشناسایی گروه‌هایی که قابلیت تبدیل به تعاونی شدن داشته و تعاونی‌هایی که وجود دارند و همچنین تعاونی‌هایی که عضو اتحادیه‌ها نیستند خواهد بود.

 استاد رضایی با اشاره به اینکه در حوزه فرآیند شناسایی و فعال‌سازی نمایندگی‌ها و همچنین پایش شهرستان‌ها اقدامات مثبتی انجام شده، افزود: در حوزه تعاونی‌ها و اتحادیه‌هایشان جهت ایجاد مقدمه توسعه و تشکیل نمایندگی‌های اتاق‌ها در شهرستان‌ها نیز کارهای خوبی درسال جاری صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: اتفاقات خوبی را در بحث توسعه در دستور کار هیئت رئیسه اتاق داریم و همچنین در بحث ساماندهی حوزه نمایشگاه‌ها و رویدادهای آموزشی و همچنین فعال سازی کارت بازرگانی تعاونی‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

 وی در پایان، گفت: امیدواریم معاونت تعاون بتواند در کنار سایر بخش‌های اتاق، کمک حال مصوبات هیئت رئیسه بوده و همچنین عامل مناسبی برای اجرای تصمیمات هیئت رئیسه محترم و همینطور اجرای سند توسعه بخش تعاون در سال 1403 باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهارده =

اسکرول به بالا