کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کارآفرینان می توانند اشتغال زایی کنند/اصلی‌ترین متغیر در اشتغال تولید است

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در چهاردهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران روز سه‌شنبه ۴ مرداد که در مجموعه فرهنگی ورزشی برگزار شد، محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ببا اشاره به اینکه در دولت سیزدهم با تدابیر رییس‌جمهور محترم مسئله‌ی اشتغال و تولید از اولویتهای مهم است بیان کرد: سیگنال اصلی این دولت اهمیت دادن به تولید و اشتغال است و در حال پیگیری مصوبات شورایعالی اشتغال هستیم.

وی تاکید کرد: اگرچه وزارت تعاون یک دستگاه اجرایی در زمینه تولید و اشتغال نیست و نهاد ناظر و هماهنگ‌کننده بازار کار است اما وظیفه‌ی پیگیریِ مشکل کارفرمایان را برعهده‌ی خود می‌دانیم. معاون اشتغال وزارت کار گفت: ما معتقدیم حاکمیت نمی‌تواند شغل ایجاد کند و اگر قرار است اشتغالی ایجاد شود این کار توسط کارافرینان انجام می‌شود.
کریمی بیرانوند با اشاره به عدم تقسیم کار ملی در زمینه ایجاد شغل در طول چهار دهه درکشور بیان کرد: ما همواره اشتغال را هدف گذاری کردیم و نه تولید را. ما همیشه فکر می‌کنیم اشتغال با پول دادن درست می‌شود اما باید بدانیم که اصلی‌ترین متغیر در اشتغال تولید است. محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتها به پنج حوزه‌ی تولید اشاره کرد و خاظر نشان کرد: مسائل حقوقی، زیر ساختی، تامین مالی، بازار و علم و فناوری پنج ضلع اصلی تولید هستند که ما باید روی اینها کار کنیم تا از این طریق اشتغال پایدار ایجاد کنیم. این پنج ضلع در طرح زیست بوم اشتغال در دوره‌ی وزارت قبل به رییس جمهور ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

اسکرول به بالا