پنل مسئولیت اجتماعی و سند زیست بوم و گزارش پایداری اولین کنگره باور برگزار شد

 نخستین کمیته مسئولیت اجتماعی و سند زیست بوم و پایدار زنان تعاونگر با حضور دکتر خاطره استاد رضایی ریاست کنگره ملی باور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، سرکار خانم دکتر خاطره استادرضایی، ریاست اولین کنگره ملی باور ، در مبحث مسئولیت اجتماعی و سند زیست بوم و گزارش پایداری، به شایسته سالاری در زنان و نقش باور اشاره کرد و گفت: نگاه ما نگاه شایسته سالاری به جایگاه زنان است و صرف جایگاه یک زن برای ما مدنظر نیست بلکه آموزش اصولی و درست با حفظ احترام مدنظر است.
عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان تهران درادامه اظهار داشت: نگاه به جامعه زنان تلاشگر باید نگاه تخصصی فارغ از توجه مطلق به یکسری معیارهای روتین باشد بدین منظور که اگر خانمی زحمت کشیده و شبانه روزی درس خوانده است به جای صرفا نگاه مطلق به زیبایی او به تحصیلات عالیه یک خانم هم توجه بیشتر و شایان شود و این نگاه زیباست که جامعه آرمانی زنان را زیباتر جلوه می‌دهد.
وی ادامه داد: در حوزه بچه‌های کارتن خواب و زباله گرد هم همین منوال حاکم است و باید به جای نگاه صرفا آسیبی به این بچه‌ها و فارغ از حس ترحم به تخصص این افراد توجه شود.
ریاست کنگره ملی باور در پایان ضمن تشکر از افراد مدعو، خاطرنشان کرد: ترویج مسئولیت پذیری وگزارش پایداری و مبحث باور امروزه یک سند راهبردی مهم در تشکیل یک جریان است که بسیار در جامعه امری مهم و کمک کننده است.
در ادامه این جلسه ، سمیه سادات رضوی، سرتیم پنل مسئولیت اجتماعی کنگره ملی باور گفت: در واقع این پنل مسئولیت اجتماعی و سند زیست بوم و گزارش پایداری در اولین کنگره ملی باور با هدف آگاهی بخشی حوزه مسئولیت اجتماعی زنان تعاونگر و سند پایداری زیست بوم زنان تعاون گر ایرانی و ترویج مسئولیت پذیری و گزارش دهی پایداری مطرح گردید .
وی به سرفصل‌ها و موضوعات این پنل اشاره کرد و گفت: بررسی قوانین و مقررات حوزه مسئولیت اجتماعی و مروری بر تجارب تدوین قوانین  در کشور و قیاس با کشورهای دیگر، تنظیم مقررات مالی و اقتصاد رفتاری در اثرگذاری تعاونی‌ها مبتنی بر پایداری و نقش تعاونی‌ها در انرژی‌های تجدید پذیر، گسترش فرهنگ و نهادینه شدن مشارکت اجتماعی از طریق تعاونی‌ها،نقش حکمرانی سازمانی زنان تعاونگر، آینده نگاری فرصت‌ها و تهدیدها، نقش تعاونی‌ها و سیاست‌های کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی باوان تعاونگر با ایجاد فرصت در شهر تهران، واکاوی تاریخی تعاونی‌ها، مروری بر قوانین چگونگی تشکیل و فعال بودن تعاونی‌ها، تقش تعاونی‌ها در ایجاد فرصت‌های اشتغال مبتنی بر گروه‌های آسیب پذیر و تبیین ابعاد سند زیست بوم پایدار زنان تعاونگر از جمله موضوعات مطرح شده در این پنل قبل از اولین کنگره باور ملی بود.
رضوی تصریح کرد: قوانینی که در حوزه مسئولیت اجتماعی وجود دارد در واقع توسط یکی از اساتید در مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است که کار بسیار ارزنده ای است و جا دارد تقدیر و تشکر داشته باشم.
وی افزود: آگاهی بخشی به زنان تعاونگر در حوزه قوانین و برنامه‌هایی که در طول این مدت است یکسری ویژگی‌هایی دارد که با انجام دادن اقداماتی در حوزه مسئولیت اجتماعی شامل معافیت‌هایی مالیاتی می‌شود که در اینجا البته اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت نگرفته است.
سرتیم پنل مسئولیت اجتماعی کنگره ملی باور خاطرنشان کرد:  در مبحث مسئولیت اجتماعی یک راهنمایی را با عنوان سند استاندارد مسئولیت اجتماعی بر مبنای محوریت تعاونی زنان تعاونگر در جهت استقرار استاندارد مسئولیت اجتماعی تدوین کرده ایم که چگونه بتوانند اقدامات خود را انجام دهند.
این بانوی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی، نگارش گزارش نویسی پایداری شرکت‌ها و تعاونی‌ها را مهم دانست و گفت: مبحث دیگر چگونگی تدوین و نگارش گزارش پایداری شرکت‌ها و تعاونی‌ها است و ما به زبان ساده موارد و مفاهیم اولیه را مشخص کرده ایم تا در کنگره رونمایی شود.
رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه در مبحث آب و برق این روزها به چالش برخورده ایم این کنگره اولین کنگره ای است که با بخش موسسات  تحقیقات آب همکاری می‌کند و یکی از مهندسین ایده ای را تحت عنوان مدرسه تابستانه آب مطرح کرده اند که در جهت آموزش چرخه آب به دانش آموزان و بچه‌ها با حضور صنعتگران می‌باشد که کاملا رایگان است و ما می‌خواهیم بخشی از این ایده در کنگره رونمایی شود.
وی در پایان افزود: مدل مسئولیت اجتماعی تعاونی‌ها امری مهم است که هدف ما در این کنگره بیشتر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

اسکرول به بالا