مسیر پایداری اجتماعی را با تدوین سند برای تعاون و زیست زنانه می سازیم

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران، دکتر سمیرامیس شاه اسماعیلی، عضو کمیته زنان اتحادیه بین المللی تعاون و عضو انجمن جامعه شناسی ایران گفت: تجربه تعاونی های زنانه نشان می دهد با وجود چالش های موجود، تعاونی ها بستر واقعی برای ارتقا وضعیت زنان هستند. تعاونی ها دسترسی بلاشرط تری را برای اشتغال  زنان فراهم آورده و زمینه کارشایسته را برای آنان ایجاد می کنند. این در شرایطی است که نرخ مشارکت زنان در ایران حدود سیزده درصد و یک سوم میانگین جهانی است.

سمیرامیس شاه اسماعیلی بیان کرد: تعاونی بیش از آنکه یک ساختار اقتصادی باشد، سبک زندگی و ناظر به امر جمعی است و زمینه مساعدی است برای زنان تا با تکیه بر توان خود و ایجاد ساختار دموکراتیک تعاون، دسترسی به سمت های مدیریتی را برای خود فراهم آورند، این در شرایطی است که سهم زنان از پست های مدیریتی حدود دو درصد است و موانع زیادی بر سر راه آنان در اقتصاد آزاد و بخش دولتی وجود دارد.

وی افزود: هدف از تدوین سند، بازبینی خاستگاه فرهنگی و تاریخی مشارکت زنان درعرصه حیات جمعی است. واره ها بهترین شاهد چنین ادعایی است که می توانند  دست مایه صورتبندی یک الگوی بومی باشند. مراجعه به جامعه زنان تعاونگر از سویی و مرور اسناد بالادستی از سوی دیگردر زمینه تدوین سند ما را یاری خواهد کرد. نهاد دانشگاه و طیف نخبگان چراغ ارزشمندی است که مسیر ما را روشن تر خواهد کرد.

امید ما این است که این سند بتواند به شکل عملیاتی، وارد فضای زیست زنان تعاونگر شود و به بهبود شرایط زندگی آنان منجر شود و ظرفیت های مغفول مانده ی این حوزه را در مسیر توسعه پایدار و پایداری اجتماعی روشن تر کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

اسکرول به بالا