عضو کمیسیون تدوین سند گفت: دستاورد سند به نوعی رزمایش ملی و ارثیه اصولی برای بانوان است

این دستاورد به نوعی برای بانوان رزمایش ملی است که می تواند یک حرکت ملی و علمی و تحقیقاتی همه جانبه را در نظر بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، سعیده مخلصی, مدیرعامل هدلینگ اسپیدار, و عضو کمیسیون تدوین سند گفت: نگاه بنده به اهمیت دادن و اولویت برای ایجاد تنظیم سند این است که اکثر بانوان ایرانی و کارآفرینان چه در بخش مشاغل خانگی یا تعاونی ها غیر هدفمند پیش رفته اند و اکثرا هدف گذاری حرفه ای نبوده و بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های موجود ،پتانسیل ها ،توانمندی های فردی و مشارکتی و فرهنگ منطقه کسب و کار خود را راه اندازی کردند.

وی ادامه داد: به طور مثال کارآفرین ،تعاونی بدون در نظر گرفتن فاصله ی تأمین مواد اولیه تا محل تولید  ارائه ی محصول دچار چالش وضرر های غیر قابل جبران شده .مواردی دیگر از جمله دسترس نبودن دیتاها و اطلاعات دقیق و بروز از پتانسیل ها منطقه ای و توانمندی های منابع انسانی برای هم افزایی بهینه و مثال های دیگر که حائز اهمیت است.

این مشاور توسعه ی بازار سازمانی افزود: اگر طرح یا ایده ای برای ایجاد شغل مطرح میشود می بایست بازار ، دسترسی ها، زیر ساخت سرمایه گذار در نظر گرفته شود.پتانسیلی در مناطق وجود دارد که افراد کارآفرین هنوز شناختی ندارند و در نهایت معضلاتی جبران نشدنی برای کسب و کار ها پیش می آید.

مخلصی موارد کسب و کار موفق و اصولی را اینگونه تشریح کرد: شناخت دغدغه ها و بررسی مشکلات از پیش و پتانسیل بانوان از لحاظ توانمندی ، علایق ، آموزش پذیری از جمله ریز فاکتورهای یک کسب و کار موفق است و این خود پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی سلامت روحی و جسمی بانوان در کسب و کار را مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: وقتی اقتصاد یک بانو دچار بحران باشد کل خانواده به طبع آن دچار آسیب می شود و سلامت فرد هم به خطر می افتد.بنابراین توجه به سلامت روحی و جسمی و توانمند سازی بانوان بسیار حائز اهمیت بوده که باید فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل هدلینگ اسپیدار تاکید کرد: محتوا و دیتا به روز و علمی و تحقیقی اصولی و درست چه در بخش خصوصی و پژوهشی و چه قوانین در نظر گرفته شده در شورای مشورتی کمیته علمی امری مهم و حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: این دستاورد به نوعی برای بانوان رزمایش ملی است که می تواند یک حرکت ملی و علمی و تحقیقاتی همه جانبه را در نظر بگیرد.

این بانوی فعال و توانمند گفت: بنده سال ها در سمت دبیر انجمن صنایع و معادن وفعالیت گسترده در ساختار سازمان های مردم نهاد جلساتی ماهانه با عنوان شورای مرکزی برای رفع مشکلات و دغدغه مندی کارآفرینان و تولید کنندگان و توسعه بازار عزیزان داشته و همچنین با برگزاری همایش ها و اجلاس های کارآفرینی و ملی ، جشنواره های ملی نشست های تخصصی به عنوان برگزار کننده و دبیر اجرای پیشنهاد و بازخوردها از صاحبان کسب و کار هم در بخش تعاونی وهمچنین بخش خصوصی این بوده که در نهایت بر ای ورود و کار اجرایی و عملیاتی نیاز به این سندملی و اطلاعات جامع است.

مخلصی در پایان اظهار داشت: سند ملی بسیار ارزشمند و بهترین ارثیه برای بانوان آینده ما است که به یاری حق یادگاری ارزشمند از تلاشگران در این حوزه به جای بماند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 6 =

اسکرول به بالا