حامد ویس کرمی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در هفدهمین آئین تقدیر از تعاونی های برتر

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران، حامد ویس کرمی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در مراسم هفدهمین آئین تقدیر از تعاونی های برتر بیان کرد:تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان تهران وجود دارد که ۱۱ هزار تعاونی برای بیش از ۵۹۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی در خصوص نظارت بر تعاونی‌های امسال اذعان داشت:  از اول سال 1401 تاکنون مشکلات 58 تعاونی رفع شده و نظارت بر تعاونی‌های امسال رشد چشم گیری داشته و تعاونی ها برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت را جذب کنند که در این خصوص 124 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. حامد ویس کرمی بیان داشت: توجه به تعاونی‌های مسکن اولویت اداره کل تعاون است و امسال نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد رشد صدور پروانه برای واحدها داشته‌ایم.

وی بیان داشت: یکی از اولویت های این نهاد، موضوع آموزش و ترویج فرهنگ تعاونی‌ها از اولویت‌های این نهاد است که در همین راستا آموزش به ۱۶ هزار نفر  ارائه شده است. وی اذعان داشت: بخش اقتصادی تعاون در کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بودده ضمن آنکه قانون اساسی به صراحت به آن پرداخته است و باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های ابلاغی نسبت به تعاون، تعاونی ها سهم خوب و قابل توجهی در حوزه اقتصادی دارند و این آیین تجلیل از تعاونگران با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی است که باید آثار آن را با تشکیل تعاونی ها ببینیم.

وی خاطر نشان کرد:برای انتخاب تعاونگران برتر از سامانه جامع هوشمند و تیم کارشناسان استفاده شده که  تعداد شرکت کنندگان این دوره نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است. وی در پایان خاطر نشان کرد:  تعاون به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی  به مساله عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد و ضمن آنکه در دین اسلام نیز به آن پرداخته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

اسکرول به بالا