نقش تعاون در توسعه صادرات صنایع دستی و فرش

نشست آموزشی نقش تعاون در توسعه صادرات صنایع دستی و فرش با مشارکت اتاق تعاون استان تهران و معاونت صنایع دستی استان تهران در 25 خرداد ماه 1402موزه فرش ایران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران ، در این نشست ، عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان تهران ، خاطره استاد رضایی ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی و روز ملی فرش  گفت: ظرفیت تعاملی بین دستگاه ها و ادارات  استان نقش تسهیل کننده در کسب و کار بانوان دارد

مبحث حمایت  قوانین بخش تعاون همچنین میزان ظرفیت تعاملی بین دستگاه ها و ادارات  استان و نقش کمک کننده و تسهیل کننده آن در مسیر کسب و کار بانوان از دیگر موضوعات این نشست بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران افزود: لزوم اهمیت معرفی خدمات بخش تعاون و اتاق تعاون با ارائه فرهنگ تعاون  به افرادی که در آستانه تثبیت و توسعه کسب و کارشان هستند.

مقرر و مصوب شد ضمن تشکیل کمیته مشترک برای مبحث دوره های آموزشی, تعامل حداکثری بین اتاق تعاون و امور تعاون و آموزش اتاق با کارگروه تخصصی صنایع دستی و فرش استان تهران با هماهنگی سرتیم های بخش دولت غیردولتی در قالب جدول آموزشی اتفاق بیفتد.عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان تهران در پایان گفت: هماهنگی ارائه خدمات اتاق تعاون برای جامعه هدف با اولویت بانوان و جوانان در قالب میز خدمت و زمان های مشاوره در دستور کار قرار گرفت.

 

در ادامه این نشست ، پروانه حیدری ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران گفت: هدف از این نشست همکاری ما با اتاق تعاون استان تهران و اینکه صنعتگران ما در قالب تعاونی بیشتر فعالیت کنند تا هم افزایی شکل گیرد و شناخت مشکلات و مسائل صنایع دستی با جلسات مختلف برطرف شود.

وی به اهم جلسه اشاره کرد و گفت:ما معتقدیم بایستی توان و قدرت ادارات و سازمان ها  در کنار یکدیگر قرار گیرد تا از ظرفیت ها درجهت حمایت صنعتگران صنایع دستی استفاده شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران مسئله فروش محصولات صنایع دستی  را مهم برشمرد و اظهار کرد: در جلسه ای که با اتاق تعاون استان تهران داشتیم فروش داخلی و خارجی بسیار مدنظر بود که این نیازمند شناخت ظرفیت ها است.

حیدری تصریح کرد: مبحث همگرایی با سایر ادارات دولتی و غیردولتی را در برنامه خود قرار داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

وی ارتقای کیفیت و استاندارد سازی محصولات در جهت صادرات را مهم دانست . و همچنین پرویز نوروزی نائب رئیس کمیسیون صنایع دستی فرش اتاق تعاون ایران گفت :چالش فروش و صادرات مهمترین مسائل پیش رو در این نشست بود و مسائل تولید و مواد اولیه در فرش و صنایع دستی، مهمترین دغدغه و چالش هنرمندان و صنعتگران مبحث فروش و صادرات بوده است.

وی ادامه داد: صنعت فرش یک صنعت ملی است که کشور ما را با این صنعت می‌شناسند و باید با حمایت دولت ،امید بافنده دوچندان شود تا صادرات هم بهتر شکل بگیرد.

و در آخر ، جناب آقای امیدیان, مدیرعامل توسعه فرش دستباف پایتخت, ضمن تبریک به مناسبت هفته صنایع دستی و فرش گفت: اگر ایران را به عنوان قبله فرش جهان تعریف می کنیم, موزه ای که در آن مستقر هستیم  باید به عنوان قبله فرش ایران شناخته شود.

امیدیان تصریح کرد: باید بر این باور باشیم اگر قرار است از هنر برای کار اقتصادی بهره ببریم باید با فرآیند ها و روش های کار اقتصادی نیز آشنا بشویم.

وی در همین راستا افزود: برای اینکه بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم به خصوص به مقوله صنایع دستی و کار فرش, بهترین گزینه کار تیمی و ایجاد تعاونی ها که بتوانیم در کنار همدیگر قرار  بگیریم.

مدیرعامل توسعه فرش دستباف پایتخت اظهار کرد: برای برطرف کردن مشکلات و کاهش هزینه, باید بتوانیم با تک تک نهادها ارتباط بگیریم و این امکان پذیر  نیست مگر اینکه از طریق سکوهای اتحادیه صورت بگیرد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

اسکرول به بالا