رئیس اتاق تعاون استان تهران عنوان کرد:وجود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی با قدمت ۵۰ سال در تهران/ بانک‌ها بزرگترین دارندگان و مالک بیش از یک میلیون آپارتمان هستند

نشست هم‌افزایی و تبادل نظر کمیته جوانان و کانون فعالان بخش خصوصی حوزه اقتصاد در محل شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران، محمد خان‌بلوکی ، رئیس اتاق تعاون استان تهران در این نشست با اشاره به کم‌کاری دولت ها در گذشته و در رسیدگی به نیازهای جوانان، گفت: در موقعیت کنونی کل جامعه و علی‌الخصوص جوانان با مشکلات عدیده ای روبه‌رو هستند که باید به آنها توجه و رسیدگی شده و دردهای آن‌ها شناسایی و راه علاجی برایشان پیدا شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اقدامات خوبی که در دولت در حال انجام است، فاصله‌ی بین دولت و مردم در حال کم‌شدن است، بیان کرد: دولت با برنامه ریزی در حال مهار تورم و رشد تولید و ایجاد اشتغال زایی میباشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سرعت به سمتی برویم تا رضایت عمومی در جامعه در این حوزه محقق شود، اظهار داشت: باید به این سخن رهبری که می‌فرمایند، هرزمان که مردم حضور داشته باشند، همه‌چی هست و زمانی که حضور مردم کم‌رنگ شود، هیچ چیز وجود ندارد، توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اتاق تعاون استان تهران با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما در بخش تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد است، یادآور شد: چیزی در حدود ۱۱ درصد این هدف‌گذاری تحقق یافته و برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی خود از اقتصاد کشور در جهت رشد تعاونی‌ها علی‌الخصوص تعاونی های مسکن که مشکل اساسی کشور است گام‌های خوبی برداشته شده است.

خان‌بلوکی با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی در کوتاهی بابت ساخت یک میلیون واحد مسکونی، گفت: بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی با قدمت ۵۰ سال در تهران وجود دارد که با زلزله‌ای در حد پنج ریشتر از بین خواهند رفت و تلفات انسانی زیادی به دنبال دارد.

وی با طرح پیشنهادی به دولت و شهرداری برای ساخت آسان مسکن و خانه‌دار شدن افراد، گفت: دولت محترم می‌تواند شهرداری ها را مکلف نماید با دادن امتیازاتی از قبیل اعطای پروانه رایگان برای ساخت‌وساز ساختمان‌های ۴ واحدی بافت مسکونی قدیمی و با حفظ حریم ملک آنها و اصلاحیه لازم جهت معابربا هزینه خود آنها و دریافت سیمان و میل گرد و آهن به قیمت کارخانه و بدون دخالت دلال ها سیصد هزار واحد را تبدیل به یک میلیون و دویست هزار واحد نموده و از هر چهار واحد سه واحد آن را به مالک واگذار نموده و یک واحد هم سهم دولت شود که عملاً نوسازی بافت قدیمی و غیر ایمن انجام شده و دولت بدون پرداخت ریالی صاحب سیصد هزار دستگاه شده و به هر طریق که صلاح و صواب میداند ، جوان ها و قشر ضعیف را صاحب مسکن نموده و با این طرح چهره شهر زیبا میگردد.

وی در خصوص هزینه‌های ساخت مسکن و توجیه مشارکت دولت در این طرح، گفت: در ساخت هر مجتمع مسکونی در خارج از محدوده شهری همانند مسکن مهر علاوه بر هزینه ساخت واحد ها حداقل متری ده میلیون تومان برای دسترسی به خیابان و جاده اصلی و برای یک متر آسفالت در معبر و خیابان، ۱۲ میلیون تومان هزینه صرف خواهد شد، اما باتوجه به وجود معبر آماده و همینطور وجود انشعابات لازم مثل برق و تلفن و آب و گاز و خطوط اتوبوس رانی وغیره نیازی به هزینه مجدد برای ایجاد مجتمع های مسکونی جدید نبوده و از وسعت شهر هم جلوگیری میگردد.

رئیس اتاق تعاون استان تهران با اعلام آمادگی این اتاق جهت کمک به ساخت این نوع مسکن‌ها در تهران، گفت: آمادگی کامل خود را برای سهولت در ساخت مسکن‌های با هزینه اندک اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست بانک‌ها در این خصوص، گفت: بانک‌ها مالکان بزرگ املاک در تهران و شهرها هستند، به طوری که در حال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار ملک متعلق به بانک‌ها در شهر وجود دارد که نقش موثری در ایجاد تورم و ازدیاد قیمت مسکن خصوصا در کلان شهر تهران میباشد .

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار تعاونی مسکن زیر نظر اتاق وجود دارد که با ساماندهی آن‌ها ‌و دادن زمین رایگان می‌توان با هزینه بسیار کمتری واحدهای مسکونی را در اختیار مردم قرار داد و تورم را بطور کامل مهار نمود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

اسکرول به بالا