بیانات رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار کارآفرینان تولیدکنندگان و دانش بنیان ها

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران،طبق فرمایشات رهبر کبیرانقلاب حضرت آیت الله خامنه ای،روشن است که استعداد کشور خیلی بالاست و ما در زمینه منابع خدادادطبیعی و هم از لحاظ مسائل و موقعیت جغرافیایی بین المللی و سیاسی و هم از لحاظ نیروی انسانی کشوری فوق العاده هستیم.

ایشان در خصوص رشد کشور فرمودند:
ما احتیاج به رشد سریع و مستمر به علت عقب افتادگی در دهه ی ۹۰ به دلایل مختلف یک عقب ماندگی به اصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم و در جبران این عقب ماندگی طبعاً محتاج یک رشد مستمر پی در پی اقتصادی در میان مدت است.
در ادامه فرمودند :که ما در برنامه هفتم توسعه،اولویت اصلی برنامه را برای پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت گذاشتیم. و رشد اقتصادی را متوسط هشت درصد در سیاست های برنامه هفتم قرار دادیم.
رهبر انقلاب افزود:ممکن است فردا نیروی انسانی جوان متخصص نداشته باشیم ما باید کشور را برای آن روز ثروتمند کنیم.

ایشان فرمودند:بعضی از این الزامات متوجه دستگاه های حکومتی است که آنها موظفند و باید دنبال کنند و بعضی متوجه خود فعالان اقتصادی و بعضی متوجه آحاد مردم است.
و دو رکن اساسی این رشد ، افزایش سرمایه گذاری برای تولید و ارتقای بهره وری دانستند.
از الزامات دیگر،چشم انداز راهبردی دستگاه های اجرائی حکومتی برای مسائل اقتصادی و حمایت دستگاه های اجرائی از توسعه بنگاه های خصوصی و پیشرفت دانش و فناوری و افزایش بهره وری و رقابت پذیر کردن کالا و خدمات بود و چنانچه ما محصول مان را رقابت پذیر کنیم یعنی هم کیفیت بالا برود، هم قیمت پایین بیاید تحریم دیگر اثر نمیکند .
و همچنین رهبر انقلاب فرمودند: مهم ترین الزامات بهبود فضای کسب و کار را از طریق علاج تصمیم گیری های متناقض و علاج تغییرات مکرر قوانین و مقررات زدایی و علاج راه دراز و پر پیچ و خم فرآیندهای اداری و برداشته شدند مداخله های سلیقه ای از سوی نهادهای نظارتی و غیر نظارتی و تامین مالی برای فعالیتهای بخش خصوصی دانستند.
ایشان در خصوص مسئله ی انضباط مالی در بودجه و رفع مداخلات دولتی در مالکیت و مدیریت بنگاه های اقتصادی و رقابت نکردن دستگاه های دولتی با بخش خصوصی صحبت کردند.

بنگاه های اقتصادی میان خود عرصه ی رقابت را از حوزه همکاری جدا کنند و شرکت های کوچک و متوسط نقش زیادی در ایجاد اشتغال و در ایجاد ارزش افزوده برای کالاها دارند و دستگاه های دولتی به اینها توجه کنند و بنگاه های بزرگ در زنجیره ی تولید خودشان با اینها همکاری کنند و توسعه بدهند و به آنها کمک کنند و همچنین تعاونی های تولید میتوانند یکی از گره گشاترین کار ها برای ایجاد اشتغال باشد بخصوص برای ایجاد عدالت اقتصادی در مجموعه کشور.
ایشان در آخر فرمودند که گواهی  میدهم که مسئولین محترم دولتی با همه وجود کار می‌کنند؛منتها جهت گیری ها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که انشالله نتایج مطلوبی داشته باشد.
از خداوند متعال توفیق همه ی شما را خواستاریم و لطف و رحمت الهی را به روح مطهر امام و به ارواح مطهر شهدای عزیز مسئلت میکنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =

اسکرول به بالا