اولین نشست اداره کل تعاون و اتاق تعاون استان تهران در خصوص بررسی همکاری های مشترک

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان تهران؛ اولین جلسه مشورتی اداره کل تعاون تهران و اتاق تعاون استان تهران مورخ 1401/04/05 برگزار شد.

در این نشست با حضور مدیران امور تعاون اداره کل و روسای ادارات و مدیران امور تعاون و امور اقتصادی، کارشناسان حوزه آموزش، مشاوره و ثبت، داوری کمیسیون و نظارت برگزار گردید. مقرر گردید ضمن توسعه روابط و بازنگری در روند تعامل فی مابین با توجه به اهمیت جایگاه و عملکرد اتاق تعاون استان تهران به عنوان اداره هفتم تعاون اداره کل اقدامات مشترک صورت پذیرد.رضا صداقت، مدیریت امور تعاون اداره کل بیان داشت: این اتاق با توجه به اینکه با همه استان ها متفاوت است  برای تعاونی ها بسیار راهگشاست می تواند یک برند و الگو باشد. در حقیقت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اتاق تعاون استان تهران خلاصه شده است. همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند شهرری قبله تهران است، ماهم وظیفه خود می دانیم که طرح تعاون شهر را اجرا کنیم.

مدیریت امور تعاون این اداره بیان کرد: باتوجه به اهمیت توسعه تعاونی ها، اتاق تعاون استان تهران باید اتحادیه های غیر فعال را تاپایان سال جاری احیاء کنند. باتوجه به در نظر گرفتن کارشناس تعاون در چارت اداری، پیش بینی خدمات آموزشی باید در قالب تفاهم نامه بیان شود. اتاق تعاون این ظرفیت را دارد که تعاونی ها را جهت مشارکت در جشنواره تعاونی های برتر تشویق و ترغیب نماید. اتاق تعاون استان تهران و اداره کل تعاون با یاری یکدیگر در چارچوب قانون حرکت کنند و فرهنگ سازی را ایجاد کنند. انشالله اگر این هم افزایی صورت بگیرد، در استان تهران اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

خاطره استاد رضائی، مدیر امور تعاونی ها و اتحادیه های اتاق تعاون استان تهران بیان کرد: باتوجه به اهمیت برند سازی و پایش اتحادیه ها و تعاونی های ثبت شده در استان، هدف گذاری قانونمند از مرحله امور مجامع، ثبت، نظارت و آموزش در اولویت می باشد. توجه به استقلال و نحوه عملکرد اتاق ها و استفاده از پتانسیل های اجرایی در بخش اقتصادی تعاونی ها از دیگر نکات تاکید شده این جلسه بود.

عباس نوروزی، دبیر کمیسیون نظارت بر انتخابات اتاق تعاون استان تهران بیان داشت: بسته آموزش ناظرین بر مجامع به اتحادیه های سطح استان استارت خورده وپس از معرفی نمایندگان اتحادیه ها طی هفته آتی اولین دوره آموزش ناظرین برگزار می گردد. همچنین اعلام کرد داوری از جمله بخش های عملیاتی اتاق تعاون می باشد. لذا اهمیت ارتقاء دانش فنی و تخصصی بخش تعاون باید در تعریف کانون کارشناسان حقوقی بگنجد.

محسن عزیزی، مدیر امور پشتیبانی توسعه امور اقتصادی اتاق تعاون استان تهران، اظهار داشت که برگزاری امور نمایشگاه ها نیاز به هماهنگی و پشتیبانی مشترک بین اتاق و اداره کل دارد.

مهدی هدایتی، کارشناس امور آموزش اتاق تعاون استان تهران، بر پشتیبانی برگزاری دوره های آموزش توسط اتاق به صورت حضوری به خصوص در حوزه آموزش های هیئت مدیره و بازرسان تاکید کرد. همچنین احیاء ساختمان شورای حل اختلاف تعاون که درگذشته به طور کلی فقط برای بخش تعاونی ها فعالیت داشته اما به مرور زمان تحت الشعاع امور دیگر نیز قرار گرفته است.

عبدالله سروری، سرپرست اداره تعاونی های تولیدی و توزیعی اداره کل گفت: باید به تعرفه های دولتی و تطبیق با بخش غیر دولتی جهت تسهیل در امر خدمت رسانی به تعاونی ها توجه داشته باشیم.

               

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

اسکرول به بالا